pondělí 1. srpna 2011

Čokoládové muffinky


Slíbila jsem Peťovi, že mu upečeu nějakou sladkost, ať má na snídani. No jo, ale co? Pořád točím bábovku s bublaninou...tak jsem šla zase pro formu na bábovku, ale ve špajzu na mě doslova spadly košíčky na muffiny, které se v tu chvíli staly jasným cílem:) a teď rychle recept...na netu jsem nějaký našla, lehce jsem si ho upravila a vrhla se na pečení. Mňam, to byla dobrota.

Potřeby (vznikne 20 středních muffinů):
- půlku kostky másla (= 125g) - já dávám Zlatou Hanou
- 1 hrnek cukru
- 2 hrnky polohrubé mouky
- 3/4 hrnku mléka (cca)
- 2 žloutky
- půl sáčku prášku do pečiva
- 2 lžíce medu
- půl tabulky čokolády na vaření (= 50g)
- trochu neslazeného kakaa na obarvení
- forma na muffiny nebo cukrářské košíčky (čtyřicet kusů)

Utřeme máslo s medem a cukrem do hustého krému, pak přidáme žloutky a všechny sypké přísady a dobře promícháme. Pak vlijeme mléko a na závěr vsypeme čokoládu rozlámanou na kousíčky, pořádně zamícháme. Pokud máme formu na muffiny, tak ji vymažeme olejem, pokud máme košíčky, nachystáme si jich čtyřicet a rozdělíme je do dvojic = budem jich mít dvacet. Dva košíčky jsou proto, aby se muffiny nerozjely a držely tvar.
Těsto pak plníme pomocí dvou lžiček zhruba do 2/3 výšky, muffinky nám během pečení přibydou. Dáme do trouby předehřáté na 180°C asi na 20-25 minut. Necháme vychladnout a můžeme si pochutnávat:)

Žádné komentáře:

Okomentovat